Followers

Wednesday 25 January 2012

Lebih Baik Diam Dari Cakap Poyo


1. “Saya tak suka lah tengok perempuan seksi..meluat dan gedik sangat dorang ni”
Tapi bila lalu perempuan seksi aduhai mata terus bersinar-sinar melekat terus pada subjek tersebut.

2. “Aku sayang bini dan anak-anak aku dan aku takkan buat perkara yang akan melukakan hati mereka”  
Tapi kat luar dok sibuk dengan perempuan sana sini sampai lupa mata yang memandang. Masa ni mulalah si mami jarum  dok jahit sana sini pada kain si bini yang terkoyak. 

3. “Saya ni jenis tak suka jaga tepi kain orang lantak pi la dorang nak buat apa pun”.  
Tapi bila ada topik gosip hangat aduh dia lah mulut macam murai cabut ekor. 

4. “Aku tak kisah harta dunia ni, hidup aku biar sederhana cukup pakai minum dan tempat tinggal”. Tapi kerja siang malam cari duit sampai lupa anak bini ada pula yang sampai lupa 'jalan balik rumah'. 

5. “Aku tak kisah la kalau lelaki tak wujud dalam hidup aku” 
Tapi bila boyfriend tak call setengah hari pun dah macam cacing kepanasan dan mula lah fikir yang bukan-bukan. 

6. “Ala saya kalau tak dijemput ke majlis kahwin dia pun saya tak kecil hati sebab saya ada urusan yang lebih penting lagi” 
Tapi sibuk dok jaja dan bertanya pada semua orang kenapa dia tak dijemput padahal dialah rakan baik. 

7. “Ishk mana boleh saya tak hadir, saya kan orang kanan bos dan tugas saya penting dalam majlis perasmian tu, kalau tak datang nanti apa pulak kata bos nanti”  
Padahal bos dia tak bagi apa-apa pun tugas penting, dia je yang sibuk nak datang untuk dapatkan nama.

8. “Aku memang tak boleh hidup tanpa internet, sebab aku perlu cari bahan dalam melalui internet” 
Padahal bukan cari bahan dok sibuk chit chat dan view gambar-gambar tak senonoh.

Ni la dunia sekarang, pandai cakap tapi cakap semua tak serupa bikin. Lain dimulut lain pula yang dibuatnya. Bila orang hentam sikit, dah menggelabah dan mula naik darah. Padahal diri sendiri yang menafikan perbuatan yang tidak disukai tetapi bila dilihat orang lain pula yang dibuatnya.

Kesimpulannya, lebih baik diam dari berkata-kata kerana setiap kata-kata yang dikeluarkan untuk menafikan perbuatan anda akan menjadi senjata kepada musuh.


“Setiap kata-kata diatas hanyalah pandangan peribadi saya dan tidak ada kena-mengena atau menghentam mana-mana pihak. Sekiranya terdapat persamaan atau berkaitan dengan anda, ianya adalah kebetulan sahaja”  

No comments:

Post a Comment