Followers

Wednesday 29 June 2011

Koleksi cinta demi kemewahan

Berbuih-buih dinasihatkan agar berubah tapi rakan-rakan pula disalahkan. Teman yang baik dibuang dan difitnah pula mereka kerana dikatakan cemburu akan kemewahan dan cinta-cinta yang dimilikinya. Semua gara-gara memberi teguran.

Ego, cinta, kemewahan semuanya telah mengaburi matanya. Padanya kecantikan yang dianugerahkan digunakan sebagai senjata untuk memberikan kemewahan yang dicari. Maruah digadai demi cinta-cinta yang terlalu murah dan kemewahan pasti akan diterima sebagai pulangannya.

Keluarga pula resah dan menangis kerana memikirkan masa depan anaknya tapi itu semua tidak dihiraukan. Dia pula menangis kerana menagih simpati untuk mencari cinta-cinta baru. Kemewahan yang dikejar membuatkan ia jauh tersasar jauh tanpa memikirkan halal haram.

Bila dimarahi keluarga dia sanggup bersumpah ingin bertaubat.Tapi masih menagih kemewahan dan boleh dikatakan nama-nama hotel bukan asing lagi baginya.

Bukan seorang malah ramai menjadi mangsa untuk melampiaskan nafsu syaitannya. Hanya mengucapkan ucapan rindu dan cinta pada suami orang, duda dan sesiapa yang pasti mereka boleh dilayan. Boleh melayan cinta-cinta mereka ini dalam masa yang sama. Yang penting duit berkepuk maka bolehlah dihayak ke hulu ke utara selatan timur barat. Nafsu dilepaskan dan dan kemewahan pasti menjadi miliknya.

Adakala lelaki sesama lelaki bergaduh kerananya tapi itu semua tidak merubahkan pendiriannya. Malah bangga kerana menjadi rebutan dan kecantikkannya diagungkan.

Persoalannya tidakkah takut akan penyakit kelamin atau AIDs? Air mata keluarga dan rakan-rakan tidak bernilai baginya?

Masih tidak terlambat lagi..ruang taubat masih terbuka..maka renung dan fikirkan demi dirimu..keluarga dan rakan-rakan yang masih menyayangi diri anda.

Jangan biarkan bencana dan malapetaka terjadi baru ingin bertaubat. Tika itu air mata darah sekali pun tidak sudah tidak berguna. Kerana yang putih bila menjadi hitam tetap akan hitam untuk selama-lamanya…

“Maka barangsiapa yang bertaubat sesudah melakukan kejahatan itu dan memperbaiki diri, maka sesungguhnya Allah menerima taubatnya.” (Al Maidah: 39)

2 comments:

  1. mudah-muadahan...org ni akn sedar kesilapan nye ye kak...
    mgkn die rs bahagia dgn kemewahan yg die miliki skng,tp die xsedar die la manusia paling rugi sbnrnye,,,,
    peace no war!!!haha

    ReplyDelete
  2. mudah2an..aminnn...peace no war!!!

    ReplyDelete